ارغوانی: «مسافر ماه» نشان داد بدون سلبریتی هم می توان برنامه ساخت/آزادی: جای مجریان قَدَر خالی است

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس، «مسافر ماه» عنوان جنگ شبانه شبکه دو سیما بود که در ماه مبارک رمضان هر شب روانه آنتن می شد. محوریت این برنامه پرداختن به سبک زندگی انسان‌هایی است که پس از عبور از مسیری دشوار به اهداف خود رسیده‌اند و پس از رسیدن به قله‌های موفقیت تلاش کرده‌اند تا در زندگی دیگران نیز به صورتی مثبت موثر باشند که این تاثیرگذاری از مسیر آموزش، اشتغا‌ل‌زایی، شرکت در امور خیر و … می‌گذرد.

این برنامه علاوه بر بهره بردن از گفت‌وگو با مهمانان ذکر شده، اجرای آهنگ‌ها و نواهای متناسب با فضای معنوی رمضان توسط خوانندگان مختلف، کمپین کمک رسانی به سیل زدگان خوزستان و لرستان و گزارش‌هایی از این مناطق و … از بخش‌های مختلفی تشکیل شده است.

«رنگ خدا» یکی از بخش‌های این برنامه است که به گفت‌وگو با کودکان ۷ تا ۱۰ سال و دریافت‌های صادقانه و شفاف آنها از خالق هستی مربوط می شود. در بخش «قرار خصوصی» بررسی روابط اجتماعی و خانوادگی جوانان مورد توجه قرار دارد. در این بخش با تکیه بر پرسش و پاسخ‌هایی جملات تاثیرگذاری مطرح می‌شود؛ جملاتی که در فرازهایی از ادعیه ماه رمضان وجود دارند اما از کنار آن به سادگی گذشته‌ایم.

همچنین «جهان اطراف من» عنوان یکی دیگر از بخش‌های «مسافر ماه» است که به گفت‌وگو با افرادی که سهم خود را به درستی و به شکلی غیر کلیشه‌ای نسبت به جهان پیرامون شان ادا کرده‌اند، تعلق دارد.

این برنامه به نویسندگی و تهیه‌کنندگی احسان ارغوانی و سردبیری و اجرای محسن آزادی کاری از گروه اجتماعی فرهنگی شبکه دو سیماست که در ایام ماه مبارک رمضان هر شب بعد از بخش خبری ساعت ۲۲:۳۰ روانه آنتن شد.

**نشان دادیم بدون سلبریتی هم می توان برنامه ساخت

به گزارش فارس، «احسان ارغوانی» در رابطه با طراحی و هدف گذاری این برنامه به خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس گفت: هدف گذاری ابتدایی بر مبنای موضوعات اجتماعی صورت گرفت. ما اتاق فکر بسیار پرتلاشی داشتیم که در این زمینه دقت بسیاری داشتند و در این میان برایمان خیلی مهم بود که در کنار تفاوت ساختاری، تاثیرگذار هم باشیم. محوریت این برنامه پرداختن به سبک زندگی انسان‌هایی است که پس از عبور از مسیری دشوار به موفقیت رسیده‌اند و پس از رسیدن به قله‌های موفقیت تلاش کرده‌اند تا در زندگی دیگران نیز به صورتی مثبت موثر باشند که این تاثیرگذاری از مسیر آموزش، اشتغا‌ل‌زایی، شرکت در امور خیر و … می‌گذرد.

وی ادامه داد: در ادامه راه با سوژه‌هایی مواجه شدیم که پس از عبور از سختی‌های بسیار زیاد و فراوان به موفقیت های بزرگ رسیده‌ بودند. در این مسیر بالغ بر ۳۰۰ سوژه یافتیم که در نهایت افرادی که روی آنتن رفتند، از میان آنها استخراج شدند. 

ارغوانی تاکید کرد: گام دیگری که در این برنامه برداشتیم، این بود که در مدت پخش از موضوع سیل غافل نشدیم و این برنامه علاوه بر گفتگو با مهمانان، اجرای آهنگ‌ها و نواهای متناسب با فضای معنوی رمضان توسط خوانندگان مختلف، کمپین کمک رسانی به سیل زدگان خوزستان و لرستان و گزارش‌هایی از این مناطق را در دستور کار قرار دهد و در این مسیر به موفقیت های خوبی هم برسد.

ارغوانی درباره اجرای این برنامه توسط مهدی آزادی نیز گفت: آقای آزادی مجری است که متعلق به تلویزیون است و در همین صداوسیما متولد شده است. او کار خودش را بلد است و ما از اجرای نوروزی ایشان بازخوردهای خوبی را گرفتیم. همانطور که گفتم ما از همان ابتدا میخواستیم برنامه ای مردمی باشیم، به همین دلیل هم سوژه ها و هم مجری از مردم انتخاب شدند. ما می توانستیم مثل خیلی از برنامه های دیگر از یک سلبریتی دعوت کنیم تا بیاید و برای ما یک اجرای دست و پا شکسته داشته باشد، ولی این کار را نکردیم.

وی ادامه داد: سوژه ها جوری بودند که یک آدم توانا باید کار گفت و گو را برعهده می گرفت و مهدی آزادی همان آدمی بود که ما می خواستیم. هم از پس گفت و گو ها برآمد و هم توانست پیوند خوبی میان مهمانان و مخاطب ایجاد کند. این نشان داد که بدون حضور سلبریتی ها هم میتوان برنامه ساخت و موفق بود.

**آزادی: زرق و برق های ظاهری برنامه ها جای محتوا را گرفته است

«مهدی آزادی» مجری جوانی که پیش تر با اجرای برنامه «خوشا شیراز» شناخته می شد، مدتی است که به شبکه های اصلی هم راه یافته و نشان داده که کار خود را بلد است. این مجری در گفت و گو با خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس درباره اینکه چرا اجرای «مسافر ماه» را پذیرفته، گفت: در ابتدای راه این برنامه با هدف ایجاد انگیزه و حال خوب بین مردم طراحی شد و می خواستیم کسانی را در برنامه داشته باشیم که از دل جامعه برآمده اند و مردم حرفشان را خوب می فهمند.

وی ادامه داد: توجه به نیاز مخاطب یک اصل مهم است که متاسفانه این روزها برنامه سازان کمتر به آن توجه می کنند و زرق و برق های ظاهری جای محتوا را گرفته است. اینکه ما یک دکور شیک و پیک داشته باشیم با یک سلبریتی این روزها مواد اولیه اکثر برنامه های تلویزیونی شده است، ما بعد از مدتها این قاعده را شکستیم و با موضوعاتی از دل مردم آن هم در یک دکور ساده آمدیم.

آزادی تاکید کرد: وقتی شما بر محتوا تاکید می کنید و برنامه حرفی برای گفتن داشته باشد، قطعا مخاطب خود را پیدا می کند و مردم آن را تماشا می کنند. اتفاقی که برای مسافر ماه هم افتاد و خوشبختانه حرف برنامه به گوش بسیاری رسید.

وی در پایان گفت: یک زمانی تلویزیون در دست مجریان قدری بود که خودشان به واسطه اجرایشان تبدیل به ستاره شده بودند و افراد تاثیرگذار و باسوادی هم به شمار می رفتند. متاسفانه چندسالی است که تلویزیون از حضور این ستاره ها خالی شده و از همین نقطه هم ضربه می خورد.

انتهای پیام/

 

 

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *